Fashion webshop - €200.000 extra omzet in de eerste 2,5 maand.
In april 2024 zijn we de samenwerking met deze klant begonnen. De webshop is in januari 2024 begonnen en had in april al veel volgers op alle socials en draaide al een redelijke omzet, allemaal organisch.
In de tweede maand van de samenwerking was de omzet al x3 ten opzichte van de maand voor de samenwerking.
De Beginsituatie
Toen we de samenwerking met deze webshop begonnen zat de omzet rond de €40.000 per maand. Dit was volledig organisch behaald door te posten op Instagram en TikTok.
Door de resultaten uit organische content waren wij er van overtuigd dat wij de omzet dit jaar nog naar de miljoen kunnen laten groeien met onze marketing. We zijn dus direct aan de slag gegaan met het opstellen van een plan van aanpak.
De Marketingmachine
Om een vliegende start te maken was het belangrijk om eerst meer nieuwe klanten te bereiken. Aangezien de organische content al zo goed werkte zijn we deze video's gaan adverteren op TikTok. Zo konden we de video's aan een groter bereik tonen om meer nieuwe klanten te realiseren.
Op het moment van schrijven zijn we nu 2,5 maand bezig met adverteren op TikTok voor deze klant. We hebben hieruit €130.000 omzet gegenereerd met €11.500 aan advertentiekosten.
Herhaalaankopen
Nu er veel nieuwe klanten binnen kwamen was het tijd voor het stimuleren van herhaalaankopen van huidige klanten.
We zijn aan de slag gegaan met het opzetten van e-mailmarketing flows. Hiermee benaderen we automatisch klanten wanneer ze een bepaalde actie uitvoeren, bijvoorbeeld hun winkelwagen verlaten.
Daarnaast versturen we elke week een aantal campagne e-mails naar de gehele e-maillijst.
We zijn nu 3 weken bezig en hebben €78.000 omgezet met onze e-mails. Dit is 32% van de totale omzet in die periode.
Vervolgstappen
We hebben nu een echte marketingmachine staan die goed werkt. Nu is het tijd om te optimaliseren en op te schalen.
De e-mail flows worden wekelijks aangepast om de beste resultaten te behalen. Daarnaast sturen we elke week een aantal campagnes uit.
Ook zijn we nu 1,5 week bezig met advertenties op Facebook en Instagram, zo kunnen we het bereik nog verder vergroten. Op dit moment hebben we daar met een advertentiebudget van €400 een omzet van €8.000 behaald. De komende periode gaan we het budget hier verder opschalen.